tirsdag 14. mai 2013

#stavanger #PowerCube #OSE

Global Village Construction Set

Har sett på denne en stund:
http://opensourceecology.org/wiki/Power_Cube_Design_Rationale


Tenker å gå i gang med min egen versjon.

  • Motor: Enda ikke valgt, tenker på Honda GXV 690 hvis jeg må kjøpe.
  • Drivstoff: Enda ikke valgt, har en del å se på her : http://opensourceecology.org/wiki/Category:Biofuel .
  • Verksted: Har foreløpig ikke tilgang til verksted i Stavanger, mulig jeg må bygge den på Jessheim hvor jeg har alt jeg trenger.
  • Planer: Det er her denne bloggen og andre verktøy på Google+ kommer inn i bildet.
  • Deler: Kommer tilbake til dette når jeg har delelisten klar.


2 kommentarer:

  1. Forsøker å komme i kontakt med Ullandhaug økologiske gård, Økolandsbyen i Hurdal. Er allerede i dialog med Kulturaktiviteten på Hinna. Forhåpentligvis vil en av disse kontaktene bidra med en adresse hvor jeg kan motta materialene jeg bestiller, stål o.l..

    SvarSlett
  2. To faktorer som kan inkluderes i designet av denne versjonen er den norske vinteren og muligheten for å gjøre kuben sjødyktig.

    SvarSlett